Oh oh, Ad Blocker gedecteerd!
Het lijkt erop dat je een Ad Blocker gebruikt op De Beleggersgids. Gelieve de Ad Blocker uit te schakelen en advertenties toe te laten op onze website. De Beleggersgids is afhankelijk van inkomsten uit advertenties om jou alle artikels gratis te brengen. Gun je ons geen inkomsten? Ga verder
Deze 4 factoren bepalen jouw keuze bij het investeren in hotelkamers

Door in een hotelkamer te beleggen, kan je slapend geld verdienen. Je investeert eenmalig in een hotelkamer en je verdient hier jarenlang een aantrekkelijk rendement mee. Wel moet je voor een hoog rendement in de juiste hotelkamer investeren. Deze kamer is niet alleen mooi, maar wordt bovendien aangeboden door een goed hotel.

Onderzoek doen naar het hotel

Voor je een deel van jouw vermogen in een hotelkamer steekt, is het belangrijk om goed onderzoek te doen naar het hotel dat de kamer aanbiedt. Is de kamer namelijk erg mooi, maar is er iets mis met het hotel dat de kamer aanbiedt? Dan kan jouw rendement hier negatief door beïnvloed worden. Bij het onderzoeken van het hotel met de kamer waar jij in wil investeren, let je op drie belangrijke factoren.

Lees meer: Beleggen in hotelkamers: waar moet je op letten?

De ligging van het hotel

Ten eerste moet de ligging van het hotel goed zijn. Gaat het om een hotel bij zee, dan moet het hotel wel daadwerkelijk dichtbij de zee liggen. Gaat het om een hotel in het centrum van een toeristische stad, dan moet het hotel wel een gunstige ligging hebben in dit stadscentrum. Idealiter ligt het hotel middenin het centrum van de stad, maar een hotel net buiten de ring met goede vervoersverbindingen kan ook zeker aantrekkelijk zijn om in te investeren.

Is de ligging van een hotel niet goed, dan zullen minder mensen een kamer in dit hotel boeken. Dit betekent dat jij als belegger met een eigen hotelkamer minder geld verdient met deze investering.

Investoweb.be - Vergelijk investeringen in hotelkamers

Het imago van het hotel

Naast de ligging van het hotel, is het imago van het hotel ook erg belangrijk. Heeft een hotel een slecht imago, dan worden de kamers in dit hotel simpelweg minder vaak geboekt. Een hotel met een geweldig imago zal daarentegen snel volgeboekt zijn. Dit is gunstig bij beleggen in hotelkamer.

Je kunt het imago van een hotel gemakkelijk, snel en goed onderzoeken door online reviews over het betreffende hotel te lezen. De verhalen die jij leest, lezen toeristen ook. Negatieve reviews schrikken toeristen af, terwijl positieve reviews toeristen juist over de drempel kunnen trekken om een kamer te reserveren.

De bezettingsgraad van het hotel

Tot slot is het interessant om de bezettingsgraad van het hotel te achterhalen bij beleggen in hotelkamer. De bezettingsgraad van een hotel geeft aan hoe populair een hotel is. Heeft een hotel een hoge bezettingsgraad, dan worden hier veel kamers geboekt. Heeft een hotel een lage bezettingsgraad, dan betekent dit dat veel kamers in het hotel leeg staan. Voor jou als belegger is dit interessant om te weten, want een hoge bezettingsgraad geeft jou meer kans op hoge inkomsten. Is de bezettingsgraad van een hotel laag, dan weet je dat jouw hotelkamer vaker leeg zal staan en je hier dus minder geld aan verdient.

Lees meer: Beleggen in hotelkamers kan conjunctuurgevoelig zijn

Om de bezettingsgraad van een hotel te achterhalen, neem je contact op met het hotel in kwestie. Geef je aan dat je mogelijk in een kamer van het hotel wil investeren, dan zal het hotel de bezettingsgraad zeker met jou delen. Wil een hotel geen informatie geven over de bezettingsgraad, dan is dit zeker een ‘red flag’. Een hotel met een hoge bezettingsgraad zal dit cijfer namelijk altijd met potentiële investeerders willen delen. Alleen hotels met een lage bezettingsgraad zijn wat mysterieuzer over dit cijfer.

783 lezers bereikt
De Beleggersgids Redactie

1. Like onze Facebook pagina
2. Volg ons op Twitter
3. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven
4. Plaats een berichtje op ons forum

0
shares

De Beleggersgids

Heldere en begrijpbare kennis, inzichten, inspiratie en nieuws over investeren in vastgoed, beleggingen, investeringen en geld.

Al 17.891 abonnees en groeiend

Top
×

De interessantste artikels wekelijks in je mailbox? Schrijf je in!

×

De interessantste artikels in je mailbox.