14-jarige ondernemer Taylor Rosenthal

Je kent het wel van die schoolopdrachten en mini-ondernemingen. Leuk, speels en je steekt er nog wat van op. De 14-jarige ondernemer Taylor Rosenthal nam de opdracht wel zeer serieus. Hij ontwikkelde RecMed, is nu CEO van een officieel bedrijf en weigerde onlangs een bod van 30 miljoen. We spellen het nog even voluit voor jou: v-e-e-r-t-i-e-n jaar!

Het idee? Een popup met eerstehulpkits

Ga eens op zoek naar een origineel idee voor een onderneming, zo luidde de opdracht die de toen 13-jarige Taylor Rosenthal meekreeg naar school. De jongeman moest niet lang nadenken. Als baseballspeler(tje) viel het hem op dat bij toernooien haast nooit een eerstehulpkit te vinden was. Liep je als speler een wonde op, dan moesten ouders erg lang zoeken naar wat verband en pleisters.

Om die leemte te vullen ontwikkelde hij een popup winkel bij elk baseballevenement waar hij ging spelen. Echt vlot liep dit niet want de kosten waren groot. Hij moest een kraampje transporteren, opzetten, afbreken en ook nog eens zes uur bemannen door iemand die een loon verlangde. Veel gedoe, veel kosten, de eerste fase was geen succes maar het bood hem wel nieuwe inzichten.

Lees meer: Zo vindt elke ondernemer het juiste spoor

Ontwikkeling van een mobiele verdeler

Samen met zijn ouders, beiden aan de slag in de medische sector, ontwikkelde Taylor Rosenthal weigert bod van 30 miljoen! een mobiele verdeler voor eerstehulpspullen. In het ontwerp verwerkte hij de kleuren van zijn school en vroeg vervolgens een patent aan. Rosenthals bedrijfje ging echt van start in 2015, haalde onmiddellijk 100.000 dollar op bij angel investors en kende een ongelooflijke lancering. In de mobiele verdelers vind je kleine pakketjes voor 6 dollar en grote pakketten voor 16 dollar maar je vindt er ook de meest essentiële spullen per stuk terug.

Orders stromen binnen bij Taylor Rosenthal

Ondertussen liep het eerste order binnen. Six Flags, bekend van de attractieparken, bestelde onmiddellijk 100 mobiele verdelers. Met een kostprijs van meer dan 5.000 dollar per verdeler, is dit dus best een aardig contract. Maar daar stopt het niet want RecMed, zoals het bedrijf van Rosenthal heet, staat ook in voor de aanvulling van de verdelers, uiteraard een betalende service. En nog houdt het niet op voor de jonge ondernemer, nu wil Taylor Rosenthal weigert bod van 30 miljoen! reclameruimte op zijn verdelers gaan verkopen.

Lees meer: Wat is het verschil tussen een vriendelijk overnamebod en een vijandig bod?

De Beleggersgids Redactie
De Beleggersgids Redactie

De Beleggersgids redactie schrijft over beleggen, investeren in vastgoed, geld en alternatieve vormen van investeringen. Nieuws, opinies, informatie en veel meer.

Gerelateerde artikels

Geef een reactie

Jouw naam verschijnt bij de reactie, jouw email adres wordt niet gepubliceerd. Alle reacties worden voor publicatie gelezen en goedgekeurd.