Oh oh, Ad Blocker gedecteerd!
Het lijkt erop dat je een Ad Blocker gebruikt op De Beleggersgids. Gelieve de Ad Blocker uit te schakelen en advertenties toe te laten op onze website. De Beleggersgids is afhankelijk van inkomsten uit advertenties om jou alle artikels gratis te brengen. Gun je ons geen inkomsten? Ga verder
14-jarige ondernemer weigert bod van 30 miljoen

Je kent het wel van die schoolopdrachten en mini-ondernemingen. Leuk, speels en je steekt er nog wat van op. De 14-jarige ondernemer Taylor Rosenthal nam de opdracht wel zeer serieus. Hij ontwikkelde RecMed, is nu CEO van een officieel bedrijf en weigerde onlangs een bod van 30 miljoen. We spellen het nog even voluit voor jou: v-e-e-r-t-i-e-n jaar!

Ga eens op zoek naar een origineel idee voor een onderneming, zo luidde de opdracht die de toen 13-jarige Taylor Rosenthal meekreeg naar school. De jongeman moest niet lang nadenken. Als baseballspeler(tje) viel het hem op dat bij toernooien haast nooit een eerstehulpkit te vinden was. Liep je als speler een wonde op, dan moesten ouders erg lang zoeken naar wat verband en pleisters.

Om die leemte te vullen ontwikkelde hij een popup winkel bij elk baseballevenement waar hij ging spelen. Echt vlot liep dit niet want de kosten waren groot. Hij moest een kraampje transporteren, opzetten, afbreken en ook nog eens zes uur bemannen door iemand die een loon verlangde. Veel gedoe, veel kosten, de eerste fase was geen succes maar het bood hem wel nieuwe inzichten.

Samen met zijn ouders, beiden aan de slag in de medische sector, ontwikkelde hij een mobiele verdeler voor eerstehulpspullen. In het ontwerp verwerkte hij de kleuren van zijn school en vroeg vervolgens een patent aan. Rosenthals bedrijfje ging echt van start in 2015, haalde onmiddellijk 100.000 dollar op bij angel investors en kende een ongelooflijke lancering. In de mobiele verdelers vind je kleine pakketjes voor 6 dollar en grote pakketten voor 16 dollar maar je vindt er ook de meest essentiële spullen per stuk terug.

Ondertussen liep het eerste order binnen. Six Flags, bekend van de attractieparken, bestelde onmiddellijk 100 mobiele verdelers. Met een kostprijs van meer dan 5000 dollar per verdeler, is dit dus best een aardig contract. Maar daar stopt het niet want RecMed, zoals het bedrijf van Rosenthal heet, staat ook in voor de aanvulling van de verdelers, uiteraard een betalende service. En nog houdt het niet op voor de jonge ondernemers, nu wil hij reclameruimte op zijn verdelers gaan verkopen.

De jongeman legde deze zomer een bod van 30 miljoen dollar naast zich neer.

De Beleggersgids Redactie

1. Like onze Facebook pagina
2. Volg ons op Twitter
3. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven
4. Plaats een berichtje op ons forum

De Beleggersgids

Heldere en begrijpbare kennis, inzichten, inspiratie en nieuws over investeren in vastgoed, beleggingen, investeringen en geld.

Al 8.010 abonnees en groeiend

Top
×

De interessantste artikels wekelijks in je mailbox? Schrijf je in!

Ik ga akkoord met de voorwaarden
×

De interessantste artikels in je mailbox.

Ik ga akkoord met de voorwaarden