Oh oh, Ad Blocker gedecteerd!
Het lijkt erop dat je een Ad Blocker gebruikt op De Beleggersgids. Gelieve de Ad Blocker uit te schakelen en advertenties toe te laten op onze website. De Beleggersgids is afhankelijk van inkomsten uit advertenties om jou alle artikels gratis te brengen. Gun je ons geen inkomsten? Ga verder
Apple koopt Beddit, een bedrijf om jouw slaap te monitoren

Apple heeft de Finse maker gekocht van een €150 gezondheid monitoring apparaatje voor mensen die last hebben van slapeloosheid door de slaapkwaliteit, hartslag, ademhaling, slaapkamer temperatuur en snurkgedrag te meten.

De deal kwam pas aan het licht nadat Beddit zijn privacy policy had aangepast. In een korte verklaring op de website van de Finse startup stond: 'Beddit werd overgenomen door Apple. Uw persoonlijke data wordt verzameld, verwerkt en gebruikt volgens de Apple Privacy Policy.'

Beddit dat geen informatie vrijgaf over de overnameprijs, startte met de verkoop van zijn producten in de Apple stores sinds eind 2015. Momenteel is het nog onduidelijk wat Apple wil doen met Beddit: het product verder verkopen onder de naam Beddit of het herlanceren via een eigen Apple branded product. De Beddit 3 Sleep Monitor is momenteel nog steeds te koop in de Apple Store.

TechCrunch gelooft dat er een Apple branded slaap tracker in de winkel zal verschijnen, anderzijds staat Apple er niet om gekend om nieuw verworven producten onafhankelijk te laten opereren.

Beddi'ts laatste aanwinst, de Beddit 3, bestaat een dunne strip met sensoren die tussen de matras en de lakens kan gelegd worden. De Beddit 3 is gemaakt om verschillende slaap gerelateerde data te analyseren en kent de gebruikers een score toe, om zo beter te begrijpen hoe een betere nachtrust in de krijgen. Het apparaatje werkt zowel met iOS apps als met de Apple Watch, en wordt verkocht voor bijna € 150.

Apple verhoogt druk op Fitbit

Apple's beslissing vorig jaar om zijn Apple Watch te promoten rond gezondheid en fitness bleek een groot succes. De verkoop afgelopen kwartaal zijn bijna verdubbeld tov vorig jaar dezelfde periode. Door in te zetten op slapeloosheid, een probleem bij 42% van de Vlamingen, en zelfs bij de helft bij Amerikanen, zal Apple beter geplaatst zijn om de druk op Fitbit te verhogen.

610 lezers bereikt
De Beleggersgids Redactie

1. Like onze Facebook pagina
2. Volg ons op Twitter
3. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven
4. Plaats een berichtje op ons forum

De Beleggersgids

Heldere en begrijpbare kennis, inzichten, inspiratie en nieuws over investeren in vastgoed, beleggingen, investeringen en geld.

Al 18.835 abonnees en groeiend

Top
×

De interessantste artikels wekelijks in je mailbox? Schrijf je in!

Ik ga akkoord met de voorwaarden
×

De interessantste artikels in je mailbox.

Ik ga akkoord met de voorwaarden