Solvay opent vandaag een nieuwe productielijn voor koolstofvezels in zijn Piedmont Facility, South Carolina, in de Verenigde Staten. Solvay verdubbelt hiermee zijn productiecapaciteit van een belangrijke grondstof voor koolstofvezels die composietmaterialen versterken en komt tegemoet aan de groeiende vraag naar lichtgewicht composietmaterialen in de luchtvaartsector.

De nieuwe productielijn verkreeg kwalificatie van The Boeing Company voor de productie van secundaire structuren, zoals beweegbare vleugelkleppen en motorgondels, naast interieurtoepassingen.

De uitbreiding omvat de installaties, apparatuur en uitrusting die acrylonitrilmonomeren omzetten in standaardmodulekoolstofvezels. Dit type vezel wordt gebruikt voor het maken van composietmaterialen die voorgeïmpregneerd zijn voor toepassingen op commerciële en militaire vliegtuigen.

“Met deze strategische capaciteitsuitbreiding verruimen wij onze leveringsmogelijkheden aan onze klanten en spelen wij in op de toenemende vraag naar versterkte composietmaterialen die het gewicht en brandstofverbruik verminderen, maar ook de assemblagekosten verlagen door het geïntegreerd ontwerpen van delen. Solvay wint met deze productie-uitbreiding aan flexibiliteit om onze groei in innovatieve composietmaterialen en leiderspositie in deze industrie te versterken,” zei Jean-Pierre Clamadieu, CEO van Solvay.

De duurzaamheid, sterkte en levensduur van composietmaterialen die versterkt zijn met koolstofvezels, betekent dat vliegtuigbouwers deze steeds vaker inzetten op hun toestellen als veilige vervanging voor metalen. Naast het verminderen van het gewicht, lawaai en de CO2-uitstoot van vliegtuigen, brengen composietmaterialen het aantal onderdelen en de assemblagekosten omlaag, aangezien het mogelijk is meerdere subcomponenten om te vormen tot één geassembleerd deel.

De Beleggersgids Redactie
De Beleggersgids Redactie

De Beleggersgids redactie schrijft over beleggen, investeren in vastgoed, geld en alternatieve vormen van investeringen. Nieuws, opinies, informatie en veel meer.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *