Colruyt wil een eigen maaltijdbox op de markt brengen en start daarvoor vandaag een test met medewerkers op. Colruyt zal zich met zijn maaltijdbox richten op gezinnen met kinderen. De recepten zullen toegankelijk zijn, eenvoudig te bereiden en snel klaar. De maaltijdbox zal tijdens de testfase enkel verkrijgbaar zijn in de afhaalpunten van Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group. Een bewuste keuze, want zo kunnen klanten de maaltijdbox makkelijk combineren met hun gewone boodschappen.

Alle knowhow in huis

De maaltijdbox die Colruyt momenteel test, komt er niet zomaar. “We willen een echte oplossing bieden voor gezinnen met kinderen die ondanks tijdgebrek toch een lekkere, voedzame maaltijd op tafel willen zetten”, aldus Chris Van Wettere, algemeen directeur van Colruyt. “Voor onze klanten is het grote voordeel van een maaltijdbox dat ze alle ingrediënten in de juiste porties krijgen, samen met de receptfiche, en dus geen voedseloverschot meer hebben.”

Colruyt zal gebruikmaken van de knowhow die het in huis heeft, zijnde de culinaire expertise van het Lekker Koken-team, en van het breed afhaalnetwerk van Collect&Go. Het team van Lekker Koken zit trouwens ook achter de succesvolle weekmenu’s van Colruyt, de folderrecepten, de website Lekker Koken en een dertigtal kookboeken.

Bestellen en afhalen bij Collect&Go

Medewerkers kunnen hun maaltijdbox in deze testfase bestellen via de website van Collect&Go. “We kiezen er bewust voor om ons eigen afhaalnetwerk in te zetten, en niet aan huis te leveren”, zegt Chris Van Wettere. “Het voordeel daarvan is de one-stop shopping. Klanten kunnen hun maaltijdbox samen met hun gewone boodschappen, zoals water, fruit en wc-papier, bestellen en afhalen bij Collect&Go.” Colruyt zal bovendien niet werken met een abonnementsformule.

Medewerkers als testpubliek

Vooraleer de maaltijdbox op de markt komt, doorloopt hij een uitgebreide testfase. “Momenteel testen een 200-tal medewerkers alle aspecten van de maaltijdbox, van het bestellen van de box, over het afhaalsysteem via Collect&Go, tot de haalbaarheid van de recepten en de portiegrootte”, vertelt Chris Van Wettere. “Voor ons is het heel belangrijk om een goed doordacht concept te lanceren. We doen in eerste instantie een beroep op onze eigen medewerkers om onze maaltijdbox op punt te krijgen. Met hun feedback gaan we daarna zeker aan de slag.” Na de testfase zal Colruyt de nodige tijd nemen om zijn maaltijdbox te evalueren en eventueel bij te sturen

bron: colruytgroup.com

De Beleggersgids Redactie
De Beleggersgids Redactie

De Beleggersgids redactie schrijft over beleggen, investeren in vastgoed, geld en alternatieve vormen van investeringen. Nieuws, opinies, informatie en veel meer.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *