Oh oh, Ad Blocker gedecteerd!
Het lijkt erop dat je een Ad Blocker gebruikt op De Beleggersgids. Gelieve de Ad Blocker uit te schakelen en advertenties toe te laten op onze website. De Beleggersgids is afhankelijk van inkomsten uit advertenties om jou alle artikels gratis te brengen. Gun je ons geen inkomsten? Ga verder

Umicore kondigde vandaag haar intentie aan om haar Duitse productie van autokatalysatoren te consolideren in één gespecialiseerde vestiging. Umicore heeft momenteel twee productiefaciliteiten voor autokatalysatoren in Duitsland: één in Rheinfelden (Baden-Württemburg) en een nieuwere fabriek in Bad Säckingen, ongeveer 15 km verderop. Het is de bedoeling om de productie van de fabriek in Rheinfelden over een periode van drie jaar naar Bad Säckingen over te brengen.

De fabriek in Bad Säckingen biedt specifieke voordelen om op toekomstige groei in de markt in te spelen. De onderlinge nabijheid van beide fabrieken betekent ook dat een deel van de 300 werknemers die momenteel in Rheinfelden werken, in aanmerking komt voor een overplaatsing naar de uitgebreide vestiging in Bad Säckingen.

Umicore heeft eveneens de intentie om de productiecapaciteit te verhogen in haar onlangs opgeleverde fabriek in Nowa Ruda, Polen. De invoering van nieuwe uitstootregels in Europa vereist een bredere waaier van steeds meer technologisch geavanceerde producten zoals deeltjesfilters voor benzinewagens (gasoline particulate filters - GPF), lean NOx-vangers, selectieve katalytische reductie (SCR) en geavanceerde driewegkatalysatoren (three-way catalysts – TWC). De aangepaste en uitgebreide productieconfiguratie in Duitsland en Polen zal Umicore toelaten om op optimale wijze tegemoet te komen aan deze vraag.

Bijgevolg zal Umicore’s Europese productiecapaciteit voor katalysatoren binnen drie jaar naar verwachting bestaan uit drie fabrieken gericht op uitstootbeperking in personenwagens (Bad Säckingen in Duitsland, Nowa Ruda in Polen en Karlskoga in Zweden) evenals een specifieke fabriek te Florange in Frankrijk voor katalysatoren voornamelijk bestemd voor zware dieselvoertuigen.

390 lezers bereikt
De Beleggersgids Redactie

1. Like onze Facebook pagina
2. Volg ons op Twitter
3. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven
4. Plaats een berichtje op ons forum

De Beleggersgids

Heldere en begrijpbare kennis, inzichten, inspiratie en nieuws over investeren in vastgoed, beleggingen, investeringen en geld.

Al 8.057 abonnees en groeiend

Top
×

De interessantste artikels wekelijks in je mailbox? Schrijf je in!

Ik ga akkoord met de voorwaarden
×

De interessantste artikels in je mailbox.

Ik ga akkoord met de voorwaarden