Oh oh, Ad Blocker gedecteerd!
Het lijkt erop dat je een Ad Blocker gebruikt op De Beleggersgids. Gelieve de Ad Blocker uit te schakelen en advertenties toe te laten op onze website. De Beleggersgids is afhankelijk van inkomsten uit advertenties om jou alle artikels gratis te brengen. Gun je ons geen inkomsten? Ga verder
Peter Thiel (Paypal) geeft 3 tips om in een start-up te investeren

Peter Thiel, oprichter van Paypal en tal van andere bedrijven, was woensdag in Parijs om zijn boek ‘Zero to one’ voor te stellen. Met dit boek wil hij raad geven aan ondernemers en investeerders in startende ondernemingen. Bij de boekvoorstelling gaf Peter Thiel als gerenommeerde investeerder op zijn beurt het publiek drie adviezen mee:

“Mijn keuzes zijn gebaseerd op enorm veel factoren”, aldus Peter Thiel die momenteel actief is als durfkapitalist. Dat deze Amerikaans-Duitse ondernemer een neus voor groeiende businesses heeft moge duidelijk zijn. In 2004 investeerde hij een half miljoen dollar in het prille Facebook. Acht jaar later verkocht hij een deel van zijn aandelen voor maar liefst 638 miljoen dollar. “Toen ik Mark Zuckerberg in 2004 tegen het lijf liep, hij was toen een timide jongeman van 19, wist ik al dat ik in Facebook ging investeren. Wat hij toen zei herinner ik me al lang niet meer maar ik had het dossier uitvoerig bestudeerd.”, verklaart Thiel zijn keuze.

Thiels criteria om te investeren

People

“Op de eerste plaats draait het om mensen. Ik ben heel aandachtig voor de manier waarop een team werkt. Wanneer ik iemand vraag hoelang ze samen werken dan hoor ik vaak: nog niet zolang, we werken pas samen om nu de jackpot binnen te rijven.” Thiel is niet gediend met zo’n antwoord. Vrienden met een lange staat van dienst die elkaars kleine kantjes kennen, boezemen hem meer vertrouwen in.

Technology

Uiteraard is ook de technologie van groot belang. In zijn keuze baseert Thiel zich echter niet op het verhaal van de ontwikkelaars. Hij koestert een zeker wantrouwen tegenover de suprematie die ontwikkelaars voor hun eigen product aan de dag leggen. Ook tendensen wantrouwt Thiel omdat hij ze vaak overschat vindt. “Wie kan er nu voorspellen welke tools binnen drie jaar gebruikt zullen worden? Had je in 2012 in Silicon Valley bij investeerders gepeild naar het enthousiasme rond elektrische wagens dan had je weinig succes geoogst. Had je in tegendeel gevraagd naar de bionische ontwikkelingen, had je wel heel wat enthousiastelingen gevonden.”, zegt hij.

Strategy

En het derde criterium waar Thiel veel aandacht aan schenkt is de strategie van het bedrijf.


(bron: Allyumlab)

De Beleggersgids Redactie

1. Like onze Facebook pagina
2. Volg ons op Twitter
3. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven
4. Plaats een berichtje op ons forum

De Beleggersgids

Heldere en begrijpbare kennis, inzichten, inspiratie en nieuws over investeren in vastgoed, beleggingen, investeringen en geld.

Al 8.055 abonnees en groeiend

Top
×

De interessantste artikels wekelijks in je mailbox? Schrijf je in!

Ik ga akkoord met de voorwaarden
×

De interessantste artikels in je mailbox.

Ik ga akkoord met de voorwaarden