Oh oh, Ad Blocker gedecteerd!
Het lijkt erop dat je een Ad Blocker gebruikt op De Beleggersgids. Gelieve de Ad Blocker uit te schakelen en advertenties toe te laten op onze website. De Beleggersgids is afhankelijk van inkomsten uit advertenties om jou alle artikels gratis te brengen. Gun je ons geen inkomsten? Ga verder

ING en KBC hebben een strategisch samenwerkingsakkoord[1] bereikt om een uniek gecombineerd betaalmiddel- en getrouwheidsprogramma te lanceren op de Belgische markt. Op die manier spelen KBC en ING in op de snel veranderende, digitale belevingswereld van hun klanten.

[1] Het akkoord is onder voorbehoud van de nodige goedkeuringen van overheidsinstanties. 

ING heeft vorig jaar haar eigen innovatieve betaalmiddel Payconiq getest en het digitale getrouwheidsplatform Qustomer verworven. KBC langs zijn kant stond mee aan de wieg van CityLife, een getrouwheidsplatform met dubbele spaarmogelijkheid, waarbij de koper zowel voor zichzelf als voor een goed doel kan sparen. Dat platform maakt gebruik van KBC MobilePay als mobiele betaaloplossing.

Deze oplossingen worden in de Belgische markt reeds gebruikt door meer dan één miljoen Qustomer, CityLife en Payconiq consumenten bij meer dan 6.500 handelaars. Ze kunnen er getrouwheidspunten sparen, mobiel betalen of bij een select aantal handelaars beiden tegelijkertijd. Dat netwerk zal zich in de komende maanden verder uitbreiden.

Inzake getrouwheid zijn CityLife en Qustomer voornemens hun sterke punten in een vernieuwd en verbeterd platform te combineren dat later dit jaar gelanceerd wordt onder een nieuwe merknaam. Wat de betaaloplossing betreft, zal KBC samen met ING de Payconiq-oplossing verder uitwerken.

Als voorproefje zullen vanaf vandaag Qustomer en CityLife in de Payconiq-app beschikbaar zijn en Payconiq als betaalmogelijkheid in de CityLife-app. Op termijn werken de partijen samen naar een gecombineerde digitale klantenkaart met mobiele betaalfunctie wat een unieke digitale beleving voor de klant oplevert. Zowel de getrouwheidsplatformen van Qustomer en CityLife  als het betaalplatform van Payconiq staan open voor klanten van alle Belgische banken.

Dat de digitale belevingswereld van klanten verruimt,  blijkt ook uit het feit dat zij zich momenteel  meer en meer bewegen tussen verschillende kanalen om aankopen te doen. Dit maakt het potentieel van het betaalplatform Payconiq nog groter. De klant zal immers op eenvoudige wijze met zijn smartphone zowel online als bij de handelaar kunnen betalen en rechtstreeks verrichtingen doen aan zijn contacten. Een smartphone en een pincode volstaan. 3 op 4 Belgen beschikken vandaag over een smartphone, en meer dan 1,1 miljoen klanten van KBC en ING zijn actieve gebruikers van mobiel bankieren.

765 lezers bereikt
De Beleggersgids Redactie

1. Like onze Facebook pagina
2. Volg ons op Twitter
3. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven
4. Plaats een berichtje op ons forum

De Beleggersgids

Heldere en begrijpbare kennis, inzichten, inspiratie en nieuws over investeren in vastgoed, beleggingen, investeringen en geld.

Al 7.917 abonnees en groeiend

Top
×

De interessantste artikels wekelijks in je mailbox? Schrijf je in!

Ik ga akkoord met de voorwaarden
×

De interessantste artikels in je mailbox.

Ik ga akkoord met de voorwaarden