Oh oh, Ad Blocker gedecteerd!
Het lijkt erop dat je een Ad Blocker gebruikt op De Beleggersgids. Gelieve de Ad Blocker uit te schakelen en advertenties toe te laten op onze website. De Beleggersgids is afhankelijk van inkomsten uit advertenties om jou alle artikels gratis te brengen. Gun je ons geen inkomsten? Ga verder

Solvay opent vandaag een nieuwe productielijn voor koolstofvezels in zijn Piedmont Facility, South Carolina, in de Verenigde Staten. Solvay verdubbelt hiermee zijn productiecapaciteit van een belangrijke grondstof voor koolstofvezels die composietmaterialen versterken en komt tegemoet aan de groeiende vraag naar lichtgewicht composietmaterialen in de luchtvaartsector.

De nieuwe productielijn verkreeg kwalificatie van The Boeing Company voor de productie van secundaire structuren, zoals beweegbare vleugelkleppen en motorgondels, naast interieurtoepassingen.

De uitbreiding omvat de installaties, apparatuur en uitrusting die acrylonitrilmonomeren omzetten in standaardmodulekoolstofvezels. Dit type vezel wordt gebruikt voor het maken van composietmaterialen die voorgeïmpregneerd zijn voor toepassingen op commerciële en militaire vliegtuigen.

“Met deze strategische capaciteitsuitbreiding verruimen wij onze leveringsmogelijkheden aan onze klanten en spelen wij in op de toenemende vraag naar versterkte composietmaterialen die het gewicht en brandstofverbruik verminderen, maar ook de assemblagekosten verlagen door het geïntegreerd ontwerpen van delen. Solvay wint met deze productie-uitbreiding aan flexibiliteit om onze groei in innovatieve composietmaterialen en leiderspositie in deze industrie te versterken,” zei Jean-Pierre Clamadieu, CEO van Solvay.

De duurzaamheid, sterkte en levensduur van composietmaterialen die versterkt zijn met koolstofvezels, betekent dat vliegtuigbouwers deze steeds vaker inzetten op hun toestellen als veilige vervanging voor metalen. Naast het verminderen van het gewicht, lawaai en de CO2-uitstoot van vliegtuigen, brengen composietmaterialen het aantal onderdelen en de assemblagekosten omlaag, aangezien het mogelijk is meerdere subcomponenten om te vormen tot één geassembleerd deel.

395 lezers bereikt
De Beleggersgids Redactie

1. Like onze Facebook pagina
2. Volg ons op Twitter
3. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven
4. Plaats een berichtje op ons forum

De Beleggersgids

Heldere en begrijpbare kennis, inzichten, inspiratie en nieuws over investeren in vastgoed, beleggingen, investeringen en geld.

Al 7.925 abonnees en groeiend

Top
×

De interessantste artikels wekelijks in je mailbox? Schrijf je in!

Ik ga akkoord met de voorwaarden
×

De interessantste artikels in je mailbox.

Ik ga akkoord met de voorwaarden