Oh oh, Ad Blocker gedecteerd!
Het lijkt erop dat je een Ad Blocker gebruikt op De Beleggersgids. Gelieve de Ad Blocker uit te schakelen en advertenties toe te laten op onze website. De Beleggersgids is afhankelijk van inkomsten uit advertenties om jou alle artikels gratis te brengen. Gun je ons geen inkomsten? Ga verder

Belfius, bpost en Proximus investeren samen in het online platform Citie om de Belgische lokale economie te steunen en de positie van ons land op de digitale kaart te versterken. Met Citie  willen ze vanuit hun eigen expertise en lokale verankering handelaars, consumenten en lokale overheden dichter bij elkaar brengen.

De drie bedrijven zullen voortbouwen op het bestaande Citie-platform dat in 2015 werd gelanceerd in Roeselare. Momenteel is Citie al actief in diverse steden en gemeenten, waaronder Brugge, Oostende, Roeselare, Antwerpen en Genk. Belfius, bpost en Proximus willen Citie verder ontwikkelen en nationaal uitrollen tot een onmisbare tool voor alle Smart Cities, Smart Merchants en Smart Citizens. 

1 app voor handelaars, consumenten en lokale overheden

Via deze samenwerking willen Belfius, bpost en Proximus hun knowhow bundelen op het vlak van digitale betaalmiddelen, E/M-commerce, logistiek en duurzame mobiliteit. Met een geïntegreerde gratis app voor smartphone en tablet willen ze een antwoord bieden op de noden van zowel de plaatselijke winkeliers als de consumenten en de lokale overheden:

  • Een digitaal platform waarmee steden en gemeenten rechtstreeks en op een eenvoudige manier met hun bewoners en de lokale handelaars kunnen communiceren: dringende boodschappen, acute verkeersproblemen, aankomende evenementen en activiteiten, de culturele en sportieve agenda, politiek leven en erfgoed, openingsuren van de gemeentelijke diensten, nuttige info over de plaatselijke ondernemingen enz.
  • Handelaars vinden in Citie een digitaal uitstalraam met een geïntegreerde webshop. Hiermee kunnen hun klanten online bestellen, betalen en nadien laten leveren door bpost en zijn partners. Belfius brengt zijn bestaande en toekomstige betaaltechnologie in.
  • Met Citie kunnen de handelaars hun klanten ook beter leren kennen en hen via dashboard e-mails sturen of tevredenheidsenquêtes rechtstreeks op hun smartphone of tablet laten invullen. Ze kunnen ook daily specialspubliceren om hun tijdelijke acties of promoties in de verf te zetten. 

Kortingen, parkeren en klantenkaart in één app

  • Consumenten vinden de voordelen en kortingen van getrouwheidsprogramma’s van handelaars en gemeenten gebundeld in een digitale klantenkaart.
  • Klanten kunnen ook  ‘coins’ verzamelen.  Ze krijgen er eentje voor elke aankoop bij een deelnemende handelaar. Die kunnen ze inruilen tegen een cadeau of activiteit in de stad of gemeente.
  • De gratis app bevat ook de toepassing van Be-Mobile (Proximus) om een parkeerplaats te vinden en te betalen. Op die manier draagt de app ook bij tot een betere mobiliteit in de stad of de gemeente. 

Klanten zonder smartphone kunnen ook werken met een klassieke Citie-kaart en alle voordelen en kortingen van de lokale handelaars op die ene kaart groeperen. 

De Franstalige en Engelstalige app zal beschikbaar zijn vanaf midden november.

Jan Bussels, die het platform in 2015 heeft opgestart, gaat de leiding nemen om de groeiambities van de nieuwe NV Citie waar te maken.

208 lezers bereikt
De Beleggersgids Redactie

1. Like onze Facebook pagina
2. Volg ons op Twitter
3. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven
4. Plaats een berichtje op ons forum

De Beleggersgids

Heldere en begrijpbare kennis, inzichten, inspiratie en nieuws over investeren in vastgoed, beleggingen, investeringen en geld.

Al 8.056 abonnees en groeiend

Top
×

De interessantste artikels wekelijks in je mailbox? Schrijf je in!

Ik ga akkoord met de voorwaarden
×

De interessantste artikels in je mailbox.

Ik ga akkoord met de voorwaarden